Dočasně vyprodáno!!! nášivka HOUBA 2008
Dočasně vyprodáno!!! nášivka HOUBA 2008

22.03.2003 - Martíček - Ústí nad Labem, RC Metro
Po dlouhé zimní přestávce jsme se opět vydali na punkovou akci a samozřejmě kam jinam, než do Ústí pod Labem. Vydali je trochu silný slovo, protože za Lípáky jsem jel jenom já. Ostatní stávkovali (podle slov Cohagena "fotrovatíme" :-). Do Ústí jsem přijel už s dvoudenním předstihem, který se v sobotu opravdu silně projevil. Ve čtvrtek jsem totiž ladil formu v Železárně, v pátek slavila Maritka svátek a v sobotu jsem podle toho vypadal :-)) Sraz byl jako vždy v šest před Metrem (popis klubu byl už v minulý recenzi, takže ho teď vynechám) a k naší radosti přišel i Myšák Mickey s Lahváčem (ne flaškou piva, ale s kámošem z koleje). Vlezný bylo celkem lidových 80,-, já jsem ho měl ostatně free. Mickey zkoušel jako vždy smlouvat, ale narazil na nečekanej odpor, takže musel platit :-) Na místě moc lidí nebylo, odhadem tak 80. Usadili jsme se ve strategicky výhodným boxu s výhledem na podium a jali se napájet desítkou Staráčem za 14,-. Sál se postupně zaplňoval, přijeli i boráci Libor s veličenstvem Tlamiczkou, kterýho jsem neviděl už od letního RFP v Českým Brodě. Lidí byla pestrá směsice všech stylů, i když bych řek, že jich bylo celkově míň, než na listopadovým Metropunku 2. První hrála skupina Zpraku! a dost se mi líbila. Punková klasika, výborná muzika na pogo a na rozjezd koncertu. Doporučuju, resp. chtěl bych sehnat. Po nich nastoupila pořádající Houba, která mě tentokrát mírně zklamala. Sice jenom drobnostma - první nezazněla klasická zahajovací skladba Antinazi a na můj vkus bylo zařazeno hodně písniček z novýho alba Ať von zacvrč, který jsem ještě neslyšel, takže jsem písničky neměl dostatečně "naposlouchaný". Nic moc se nekazilo a Ptáčkos svým alkonasazením zase trochu pozvedl úroveň koncertu. Podle slov Martíčka totiž každý výtěžek koncertu (max. tak 30,- Kč) věnuje ostatním členům kapely, aby se mohli opít a zrovna Ptáčkos ještě před začátkem vypadal, že vypil nejmíň tři kila :-))) Pořadí dalších hrajících kapel mi trochu uniká, protože jsem se přeci jenom víc věnoval pivu, který mi místo do hlavy lezlo do trubek, takže jsem každejch dvacet minut chodil na WC. Zahrály ještě skupiny In public ill, Vanill Club (pozn.Martíček: Vanilla club nedorazil z finančních důvodů, místo nich zahráli skvělí LAIK z Plzně!! díky jim za to!!!) a hlavně polská Leniwiec, kterou jsem již opět sledoval. Zněli fakt výborně, líbili se mi asi nejvíc z celýho koncertu. Textům jsem sice nerozuměl ani písmeno (polsky neumim ani pozdravit), ale hudba to plně vynahradila. Skvěle "odsejpající" punk s akordeonem (zapomeňte na Sestry nebo Zvlášku) a s trumpetou, prostě prima nápad. Pokud Leniwiec ještě někdy zavítaj do ČR, rozhodně na ně půjdu!!! Poslední hrál znovuobnovenej Šanov. Co k nim říct... Pokud bych je měl hodnotit dle školních parametrů, tak by dostali asi 3-4. Slyšel jsem je už před rokem a říkal jsem si, že se teprve rozjížděj a určitě se zlepšej. Opak je bohužel pravdou. Znějí sice dobře, v podstatě stejně, jako když si doma pustíte jejich CD, ale něco jim chybí... Písničky stále stejný, naprosto statický muzikanti a ani démonickej zpěvák Šantrůček nemůže rozehnat nudu. To, že prasečinka Frančesko zazněla za nadšenýho pořvávání pár kindrpunků asi třikrát po sobě, neznamená, že se líbí i ostatní (ne)mlčící většině. Myslim, že Šanov s nastoleným trendem už moc dlouho nevydrží. Asi by to chtělo zkusit vymyslet nějaký nový kousky... Po Šanovu jsme ještě chvíli klábosili s Liborem a Tlamiczkou. Libor připravuje na 26. dubna nový Chotofest, takže se můžeme těšit na vopravdovej mazec. Tlamiczkovi zase patří dík za moje poslední pifko, protože jsem byl už fakt bez pěnez :) Potě jsme se odebrali do hajan a po menších problémech (zákeřně nás napadly schody :-) dorazili domů. Druhej den jsem měl pocit, že chcípnu na bolest hlavy. Desítka totiž asi kolem jedenáctý hodiny večerní došla a nám nezbylo nic jinýho, než lemtat dvanáctku, po který mívám strašný kocoviny. Závěrem ještě pár slov k lidem a k prostředí. To bylo jako vždy super. Doufám, že Metro bude ještě dlouho fungovat. Skvělej klub. Lidi byli taky v pohodě, skoro nikdo nesockoval, žádný problémy jsem nezaregistroval. Je znát, že nám na severu Čech roste nová generace punkerů, protože na místě bylo hodně neznámejch novejch xichtů. Taky mě mile potěšil fakt, že se v klubu dalo sehnat hodně muziky, protože na místě byly tři "stánky", kde se daly levně koupit výborný kousky. Na příštím Metropunku v květnu nashle!