21.06.2002 - Martíček - Ústí nad Labem, Zahrada Gymnázia Jateční
Na 21.6.2002 se podařilo uspořádat jedinný rockový open air v Ústí nad Labem. Zásluhu na tom mělo samozřejmě spousty lidí, ale hlavním pořadatelem byl Emilio z NÚP, což jsou nové ústecké přehledy (kulturní měsíčník). Emilio se rozhodl, že udělá benefici pro psí útulek a tak taky udělal. Vše se tak nějak postupně dalo dohromady a nakonec z toho byla celkem velká akce, 8 kapel, stánky s pivem, s jídlem, zmrzlinář a tak dále. Příprava začala už ve čtvrtek 20.6. tím, že jsme najeli asi 70 km po Ústí a zařídili sme všechno potřebný. Večer se začalo stavět pódium a začala obrovská bouřka. Šli jsme tedy domů a vše nechali na páteční ráno. Já měl ještě nějaké povinnosti a tak jsem na místo přišel asi v 13 hodin. Pomohli jsme co bylo třeba a kolem 15.30 bylo všechno připraveno k tomu, aby se začalo hrát. Jako první vystoupili ústečtí Incognito, což mě opravdu nebralo. Nic proti výkonu kapely, ale tenhle typ muziky mě prostě neuchvátí, ani kdyby byl sebelíp zahranej. Jako druzí nastoupila další ústecká banda, Zen. Poslední dobou pěkně přitvrdili a tak se mi začínají líbit čím dál víc. Zvuk ale nebyl podle mě ideální. Zen zahráli asi 40 minut pohody a na podium vystoupala další kapela, tentokrát UDG taky z ÚL. Nic proti, staré písně se mi opravdu líbí a zahráli již hodně pěkných koncertů, ale na festu mohli zahrát raději víc písní místo toho nudnýho improvizování, nebo jak se tomu vlastně říká. Ale jistý je, že jako první (a v nelehký situaci – pršelo jako svině) roztančili pod podiem asi 20 lidí. Po UDG jsme byli na řadě mi, před námi ještě nějaký proslov ohledně útulku. Nebudu se hodnotit, to nechám na jiné. Zahráli jsme asi 35 minut, dali jsme dva nový songy a odebrali se zase chlastat dál. Já jsem s Markétou seděl u stánku www.nemadema.cz a prodávali sme MCs a CDs. Je zajímavé, že na koncertě, kde byli z 99% lidé, kteří neposlouchají punk, se prodalo asi 20 nosičů a z 99% to byli věci punkové. No to samozřejmě punkovou duši potěší. J Po nás nastoupili funkový Glory Days taktéž z ÚL a potom již pražsko-slovenská kapelka Plus Minus. Ty jsem viděl poprvé od té doby, co mají nového zpěváka a tvrdím, že dost přitvrdili a je to dobrý. Zahráli jak starší slovensky zpívané písně, tak i něco anglického a samozřejmě roztančili snad nejvíc lidí. A navrch ještě přidali píseň od Davovky. Po nich už zahráli jen teplická Mewa – slušné a určitě rozesmáli nejednoho člověka svými vtípky a texty. Fesťák opravdu probíhal úplně nádherně a tak jsem se ještě těšil (nebo sem byl spíše zvědav) na poslední a prý hlavní kapelu – Metallica Revival. Nevím, jestli to byl ten správný výběr na konec, kdy měl fesťák vyvrcholit, ale rozhodně to dopadlo tak, že na tuhle kapelu téměř nikdo nepařil a oni hráli opravdu bídně. Některé písně zahraje lépe jakákoliv zábavová kapela táhle na vesnici. Fesťák pomalu končil, školník z gymplu doprodával poslední klobásy a já se vydal na cestu domů a poté ještě do hospody, kde jsem byl až do 5 ráno. Opravdu zaslouží pochvalu Emilio za výtečnou oraganizaci a rozhodně krásnou přehlídku kapel a za to, že na útulek přijde příspěvek 17.000 kč. To je opravdu záslužná práce. Rozhodně na příští rok doporučuji, určitě prý bude nějaká hlavní kapela. Kdo by měl zájem o fotky, nechť se podívá na www.nemadema.cz/utulekfest . Super akce, lepší v Ústí tenhle rok rozhodně nebude!!!