samolepka HOUBA
samolepka HOUBA

12.03.2005 - Martíček - Ústí nad Labem, KD Corso
Po delší době jsme opět zavítali do Ústí na punkovej koncík, kterej pořádala jako již tradičně domovská Houba. Vyjeli jsme pouze tři: já, Marit a Mickey. Na místě byl ještě Káč a později přišla Anti, kterou jsme neviděli snad sto let. Akce se tentokrát odehrála v KD Corso v dost honosném prostředí klasického komunistického kulturáku. Pikantní na celé věci byl fakt, že ještě minulý večer zde byl maturitní ples, takže bylo dost komické, když jsem si místo rozježeného davu punkáčů představil panáčky v oblecích a slečny, co by si „jen tak“ na zem v životě nesedly :-) Na místo konání jsme dorazili kolem sedmé večerní s mírným zpožděním, takže jsme neviděli první dvě hrající kapely. Z trolejbusu jsme vystoupili u pivovaru (čistě náhodou), odkud nás již řev vedl neomylně :-) KD Corso je klasickej kulturák, jak jsem již zmínil výše. Výhodou je velkej prostor, takže se lidi bez problémů složili všude možně. Pořadatelé vše zvládli bez problémů. Akorát chlapíci, co zajišťovali pivo, nějak podcenili situaci, takže již kolem desáté hodiny večerní nebylo co pít. Naštěstí se v přízemí KD nachází hospoda, takže se chodilo tam. Majitel hospody se zachoval opravdu tržně a cena 11ky Zlatopramenu se ze 14,- Kč bleskurychle vyšplhala až na úctyhodných 19,- Kč. Ale na to srát… V programu se oproti plánu odehrály menší změny – první hrála skupina Vozataj a jako druzí vystoupili Poláci Amanita Muscaria. Ani jednu z kapel neznám, slyšel jsem pouze asi čtvrt hodiny druhé jmenované, takže nemůžu soudit. Další hrála Houba a musím říct, že mě dost mile překvapila. Možná to bylo tím, že jsem je už dlouho neslyšel nebo tím, že jsem už jakejkoliv punk živě dlouho neslyšel, zkrátka se mi to líbilo. Nic moc se nekazilo, nikdo nebyl moc opilej (to se za chvíli změnilo :-), prostě pohoda. Na Houbu pařilo hodně lidí, skoro si myslím, že stejně jako na tahák večera N.V.Ú. Martíček udivoval skoky s baskytarou a taky bych řekl, že se hodně zlepšil ve zpěvu a „frontman“ Ptáčkos bude na pozici zpěváka brzo č. 2. Houba hrála převážně písničky z posledního alba, ale zaregistroval jsem i nějaký nový kousky. Že by se chystalo nový album? Po Houbě zahráli N.V.Ú. Moc hezkej set. Hlavně mě potěšil výběr písniček, takže vedle nejnovějších věcí z posledního alba jako např. Pane bože, Tři kříže nebo Punk, pogo a R’n’R se dostalo i na starší, ale stále oblíbený songy. Pouze v jednu chvíli se křepčícímu Štěpánovi povedlo zbourat část bicích, ale za chvíli se závada odstranila a pogo mohlo jet dál. N.V.Ú. měli pekelnej úspěch, na podium se museli i vracet a hrát dál (Jsme sami v. 04 a Kalamajka). Už během hraní Houby se začaly na podiu objevovat podivný malý postavičky, který se snažily mezi muzikanty něco jako pogovat a pak předvádět „stage diving“ – česky nejspíš skoky z podia. To by bylo hezký, kdyby vylezli nahoru a hned zase zapluli zpátky. Takhle mě upřímně srali. To samý zkoušeli i při vystoupení N.V.Ú. Po chvíli je Štěpán slušně vyzval, aby toho nechali, ale za chvíli to bylo to samý, takže jsme i zezdola začali s Mickeym řvát, ať táhnou, že jsme přijeli na kapely a ne na sjezd sedmý třídy. Nevím, jestli to pomohlo, ale mě se ulevilo :-) Po N.V.Ú. hrály ještě další dvě kapely – Svině a Agresive Tyrans. Bohužel jsme jim už nevěnovali pozornost, protože jsme se vrátili k pivu a známejm. Akorát Agresive Tyrans mě vytrhli z víru akce, protože se už ani nejednalo o punk, ale o HC se zpěvem z death metalu. Nerozuměl jsem ani slovu, ale zpěvák byl přesvědčivej. Těsně před koncem se ještě kolem našeho stolu prohnala skupinka lidí, kteří stylem nohy-ruce vynášeli ze sálu zpěváka Houby :-) Na závěr zase pár slov o lidech – celkový počet tak 400 lidí, vše naprosto OK kromě jednoho vola, kterej vykopal sklo ve vchodových dveřích, čímž podstatný díl výtěžku vstupného putoval na zasklení. 98 % přítomných byli punx a jenom asi 3 skini. Nikdo kromě jedný mátohy nesomroval (cigára se nepočítaj :-). Pivo za „lidových“ 20,- Kč (stejně brzo došlo). Na sále bylo pár známých z Chaba party – hlavně Děčíňáci, ty budou jezdit až do smrti :-) Prima akce, v Corsu je dobře.