SLEVA! Mikina pánská HOUBA / PF tour 2010 s k

20.02.2004 - Martíček - Ústí nad Labem, Metro
....je to od nezávislého zdroje, tak se třeba dozvíte něco navíc, co jsem nepostřehl (třeba jsem nepostřehl to, že bysme hráli dobře..:) "Páteční večer 20. února patřilo již posedmé ústecké Metro punkovému minifestu. Složení zúčastněných kapel dávalo dopředu tušit, že půjde o koncert ryze melodického punkrocku, čímž bylo navázáno na loňský Metro punk #4, kdy se v Ústí představili např. Jaksi taksi nebo Volant. Jako první měli vystoupit rokycanští Sex deviants, ale kvůli jejich pozdnímu příjezdu se začátek akce protáhnul (jako tradičně) asi o dvě hodiny. Čekání se vyplatilo, Sex deviants rozjeli celý večer parádně. Hned na první věc "Noční píseň" z jejich posledního alba "Cesta do očí" se před pódiem strhlo solidní pogo. Sex deviants hráli převážně věci z posledních dvou alb, takže jejich vystoupení mělo výtečný rychlý náboj. Celý svůj set zakončili coverem od Kritické situace a srandou "Zuby" z demáče "Nečum". Jediný, co bych začátku akce vytknul, byl horší zvuk. Ten se však rapidně zlepšil s druhou kapelou, kterou byla domácí Houba - po 8 měsících znovu v Ústí. Při úvodních "Anti nazi" a "Hledáte dokonalost" pogovalo už asi 60 lidí a před pódiem se vytvořila výtečná atmosféra. Houba hrála jeden hit za druhým, namátkou třeba "Lituju", "Kdo víno", "Princezna" nebo "Husáke" a všemu bylo výtečně rozumět (v Metru snad poprvé). Na konec jejího vystoupení se dostaly ke slovu i starší věci, jako "Vysmátý divadlo" z alba "Pan Káč". Na mohutně vyvolávaný "Zmrzlý auto" se ale už nedostalo, snad příště J Po super vystoupení Houby jsem napjatě čekal, jestli vysokou úroveň udrží další kapela - No Side z Říčan u Prahy. A musím říct, že jejich koncert byl pro mě druhým největším příjemným překvapením celé akce. No side (mimochodem půl kapely je ex-Thalidomide) rozjeli rychlý punk s prvky hardcoru a všechny písně jim výtečně šlapaly. Jejich hudba byla doslova nabita energií, melodické pasáže se střídaly s hudbou místy ne nepodobnou prvnímu albu Davové psychózy nebo určitým věcem od Stepsonu. Kytarista mi navíc svým charismatem silně připomínal lídra Selfish Martina Reckziegela. Celkové vystoupení No Side si rozhodně zaslouží jedno velké ohromné plus. Jako čtvrtá v pořadí vystoupila jihočeská kapela Suffer. Z ní jsem toho moc neslyšel, ale zbytek mě příliš neuchvátil. Suffer mi až příliš zněli jako marný adept labelu Fat Wreck, nepovedená kompilace Bad Religion, Lawrence Arms a No Use For A Name. Anglický texty v publiku moc odezvy nepřinesly, spíš by se hodily někam k předskoku před Green Day. Tím ovšem nechci říct, že hudba Sufferu je špatná, to vůbec ne, jenom mi nezapadli do scénáře akce… Říká se, že to nejlepší nakonec - a pro mě příjemné překvapení číslo jedna. Poláci Upside Down z Bydgoszczi předvedli geniální mix příjemného punkrocku se ska (jako ostatně každá druhá polská kapela). Tady už jsem se skutečně neubránil a pařil celý vystoupení v první řadě. K pohodový atmosféře přispíval i bezprostřední kontakt kapely s diváky nebo cover "Stand by Me" ve značně zrychlené verzi. Nakonec jsme vytleskali ještě dva přídavky a celý Metro punk #7 mohl úspěšně skončit. Na akci přišlo dle oficiálního údaje 170 platících diváků (možná méně, než se čekalo). Pohodový večer narušila akorát zbytečná rvačka u vchodu během vystoupení kapely Suffer!"