HOUBA - Kuře punk-pao (MC, 2000)
HOUBA - Kuře punk-pao (MC, 2000)

17.05.2003 - Maxi - Ústí nad Labem, Metro
Na pátý Metropunk jsme vyrazili v nejklasičtější sestavě já + Maritka a José, Mickey s Káčem, kteří na nás čekali jako vždy v šest před Metrem. Skupiny jako N.V.Ú., Volant nebo Rude Guerilla slibovaly fajn pařbu, takže jsme se náležitě těšili. Uvnitř Metra bylo celkem málo lidí. Dle slov Martíčka se většina potencionálních návštěvníků ještě nacházela v rozličných ústeckých nálevnách. Tito opozdilci začali postupně přicházet, takže v sedm bylo na místě slušně lidí. První vystoupivší skupinou byla mladá vsetínská partička Vysoké napětí. Hned zpočátku mě zaujali svou nápaditou hrou, která v sobě měla cosi, co chybí většině ostatních začínajících punkrockových skupin. Vsetíňáci zahráli hezky, už při zvukový zkoušce dokázali rozpogovat většinu přítomných mlaďasů (který ostatně pogujou na všechno, snad i na dechovku :-). Jen tak dál, těším se na další vystoupení. Další zahráli No side, který bohužel nemůžu hodnotit, protože jsem se věnoval jiným zábavám (karty, pivo, kámoši). Další nastoupila pořadatelská Houba. Tentokrát jsem si chtěl jejich set náležitě vychutnat, protože jsem si už stihnul oposlouchat poslední houbácký CD (který je opravdu skvělý). Bylo znát, že i Houba se chtěla před domácím publikem předvést v dobrém světle. Dokonce i zpěvák Majkl byl relativně střízlivej (později si to plně vynahradil), takže zdánlivě nic nebránilo parádnímu vystoupení. Bohužel se však projevilo katastrofální nazvučení - záhy totiž odešly odposlechy a zvukaři s tím evidentně nechtěli nic dělat - takže ze hry Houby bylo slyšet jenom zoufalý zpěv a bicí. Bída... :-( Tento neduh se projevil i u ostatních zbylých kapel a dost silně poznamenal dojem z celýho festu. Holt se vyplatí investovat do zvukařů. Dále zahrál Volant, kterej se mi poslední dobou líbí víc a víc. Já s Marit jsme si stoupli vedle pódia a mohli jsme si udělat obrázek o tom, v jakých podmínkách se hraje. Muzikanti nemohli naprosto nic slyšet, hrálo se prostě "nahlucho". Volant utrpěl víc než Houba, protože jeho hra je založena z větší části na saxofonu, kterej nebyl vůbec slyšet. Předposlední zahráli N.V.Ú. - nemá cenu popisovat. Kdo jednou zažil jejich koncert, dokáže si udělat představu. Výborný výběr písniček (od ska houpavý Dneska, přes smutnej "ploužák" Sestro až po If the kids..., kterou zpíval snad celej sál), Štěpánovo nasazení, prostě paráda. N.V.Ú. chtěli logicky přidávat, v čemž jim zabránil zvukař, kterej nekompromisně odpojil mikrofon, takže s ním Štěpán jenom vztekle praštil o zem. Zvukař měl fakt den :-( Poslední hráli Rude Guerilla, tentokrát již v kompletní sestavě a bylo to znát. Také jsem si všimnul hezky vyzpívaných doprovodných vokálů, budu si muset sehnat CD. Po povinných "Sraneckých" písničkách měli kluci skončit (zvukař opět vypnul mikrofon). Já s Marit jsme ochotně napověděli Jebe děda bábu,... - Guerilláci začali hrát, takže závěr byl náš :-)) Posledních pár slov musím věnovat publiku. Na socky si člověk zvykne, ale fakt mě serou kindrsáci (severočeská koalice UL až Most), který neměli nic lepšího na práci, než se houpat na jednom světle, který pochopitelně nevydrželo. Serou mě magoři, který ničej zařízení klubu, kterej je ochotnej pořádat punkový akce. Fuck off!!!