Dočasně vyprodáno!!! Placka HOUBA 2
Dočasně vyprodáno!!! Placka HOUBA 2

26.04.2003 - Martíček - Chotovice u Nového Boru, KD
Chotovický punkfest býval tradičním dostaveníčkem nás Severočechů. Poslední se bohužel konal již více než před dvěma roky, takže jistě každý uvítal iniciativu Libora a dalších Boráků, díky nimž jsme se opět hezky spařili :-) Podobná akce totiž na českolipsku výrazně chybí a dojíždět neustále do jiných měst člověka po čase unaví. Účast "pouhých" tří kapel nikomu příliš nevadila, protože Chotofest vždy skýtal řadu dalších kratochvílí - mnoho starých známých, venkovní oheň a především velice chutné pivo Staropramen 10, 11 i 12 stupňové za rozumné ceny 14,- 15,- a 16,-. Naše skupina vyrazila z Lípy ve složení: já, Maritka, José, Pinďa a Saxlán s Helčou coby zástupci exotiky (Sušice a Příbram). Autobus měl "zrychlení" (opak zpoždění, jev v českých krajinách velice nevídaný), vyjel už o dvě minuty dříve, než uváděl jízdní řad :-)) Do Chotovic jsme tedy dorazili kolem čtvrt na devět. V sále a hlavně v přilehlé hospodě bylo už narváno, celkový počet lidí jsem později odhadoval na 80. Přítomní by se dali rozdělit do tří skupin: domácí Boráci, přespolní Lípáci a početná skupina Ústečáků kolem skupiny Houba. Obsadili jsme svoje tradiční místo za zvukařem, odkud je blízko k výčepu a je hezky vidět podium a jali se koštovat místí pivo. José přijel již s řádným nákladem deseti kousků, které stihnul vypít v průběhu dne, takže téměř okamžitě upadnul do mírné letargie a nic moc (kromě pár her sedmy) s ním nebylo :-) O zábavu se postaral Čumis, kterej nám usnul na stole a kolemjdoucí ztichli jako pěny, jenom aby se nevzbudil a nezačal zase plácat ty svý kraviny :-)) První zahrála slovenská skupiny K.P.L. Dle jejich tvrzení to bylo druhý vystoupení, ale rozhodně se jim vydařilo. Nevýhodou byl klasický fakt první hrající skupiny, kdy je obecenstvo ještě relativně střízlivé a tudíž ostýchavé, takže se nepoguje. Z jejich muziky jsem si zapamatoval hlavně hezky zahrané i vyzpívané předělávky od N.V.Ú. - Zdraháme nebo od Zóny - Chceš si žiť po svojom. Dobré vystoupení, jen tak dál. Poté nastoupila ústecká čtveřice Houba. Nastoupili vlastně pouze tři, zpěvák Majkl byl přinesen, takže mezi dvěma kamarády vypadal jako ukřižovanej Ježíš :-) Naštěstí se ale natolik vzpamatoval, že byl i schopnej zpěvu a nic moc se výrazně nekazilo. Kytarista Jirkoště zase vypadal, že po propíchnutí tváří by z něj teklo pivo proudem :-) Muzika Houby byla dobrá, škoda jen, že bylo málo lidí, takže se ani moc nepogovalo. Teď už bych díky Martíčkovi (thanx za CD) mohl hodnotit i nové písničky z alba Ať von zacvrč! (hlavně jsem pochopil, proč už není úvodní skladbou Antinazi, ale Hledáte dokonalost). Nechám si to ale až na Metropunk # 5, kterej bude příští týden. V přestávce po Houbě jsme se věnovali hlavně pivu - Saxlán musel vyvracet Tlamiczkovo tvrzení, že v Sušici začíná poušť. Nutno konstatovat, že ho vyvrátil výborně, skoro si při tom vyvrátil žaludek :-)) Poslední zahráli pražáci Rude Guerilla. Začátek jsem bohužel nestihnul, protože jsem venku na dešti klábosil s Martíčkem. Přes okno jsem ale zaslechnul cosi, co mi vlilo novou energii do krevního alkoholu - Kleš od Sranců Jehovových. V tu chvíli mi došlo, že Guerillu tvoří dva bývalí hráči Sranců a rychle jsem namakal do sálu. Pod podiem byl vyhecovaný dav asi deseti lidí, kteří se dožadovali dalších skladeb od této skupiny. Pochopitelně jsem se k nim přidal a posléze se i dočkal dalších písní. Fakt výborný, hezky se křepčilo, Saxlán pogoval jako čert :-) Guerilla vypadala dost překvapená i potěšená naším zájmem o tuto klasiku (to mi později potvrdil i jejich basák Johnny). Po skončení jsme na místě vytrvali asi až do půl čtvrtý v družném hovoru s ostatními účastníky festu. Po přesunu do Lípy jsme ještě chtěli navštívit svárovskou hospodu, která měla už naštěstí zavřeno, takže nedošlo k další devastaci mozků i jater. Fakt dobrá akce, já chci další!!!