Placka HOUBA 3
Placka HOUBA 3

12.05.2002 - Misa - Ústí nad Labem, Klub Kladívko
Koncert v klubu Kladívko byla druhá akce, kterou jsme zařídili pro cizí kapelu, která jela turné po Evropě. První akce byla před rokem a půl a hrála tam americká kapela Novak Seen a na této akci hrála argentinská kapela Argies. Docela jsme se na tuto akci těšili, hlavně proto, že jsme byli zvědavý na Argies. Škoda jenom, že jsme byli trochu unavení po rušném víkendu. Koncert se totiž konal v neděli. Vstupné jsme dali dobrovolné, aby přišlo více lidí. V Ústí nad Labem totiž lidi na koncerty chodí, ale jen když je malé vstupné. Asi kolem 18-té hodiny jsem přišel ke Kladívku, ale bohužel bylo ještě zavřeno, tak jsme si šli ještě dát, společně s částí kapely ZEN, která v Kladívku také hrála, pivo do blízké hospody. Když jsme přišli ke Kladívku podruhé, tak tam už byli Argies. Docela jsem se podivil, že na tříměsíčním turné po CELÉ Evropě mají jenom malinkou dodávku spíš pick-up a to úplně narvaný po střechu. Pak jsme již čekali v Kladívku. Pomalu začali chodit lidi a za chvíli bylo v klubu docela narváno. První to rozjeli ZEN. Je to ústecká kapela hrající grunge. Na koncertě se mi dost líbí. Nejlepší je jejich zpěvák, který skvěle zpívá a zároveň zvládá hrát na bicí. Odehráli skvělý koncert. Potom měli nastoupit ústecko-tepličtí Rose Means Rose, ale právě ta jejich teplická část byla nemocná, takže místo nich vystoupila kapelka Martíčka, Hrdly, Hřebíka a Saliho, hrající docela rychlý, melodický punk a kteří se podle mě jmenují Cyp nebo Bohdalka (co se Vám líbí víc??????). Když hráli, tak už se k pódiu nahrnulo docela dost ústeckých, kteří poslouchají punk a už se pomalu začalo i tancovat. Po jejich krátkém vystoupení jsme na pódium nastoupili my. Zahráli jsme standartně, můžu snad i říct dobře na to, že jsem já osobně (nevím, jak ostatní) měl v sobě za ten den asi 10 piv. Premiérově v ÚL jsme dali i pár nových písniček. Potom již začali Argies. Hráli skvělý klasický punk a nejvíce se mi na tom líbilo, že byl zpívaný španělsky. Lidi docela pařili, dokonce se skákalo z mini pódia a vynášelo nad hlavy (Luty, Kosák mladší) a dokonce chodilo po stropě (doslova). Na konci dali Argies ještě pár převzatých písniček (The Clash aj......) a několik přídavků na přání publika a vše skončilo. Majitelé Kladívka byli jako vždy, když přijde trochu víc lidí nasraný (klub Kladívko je totiž takový speciální klub - nemají rádi zákazníky všeho druhu) a nadávali, že se tam rozbilo celkem asi tak 5 půllitrů, a že to budou muset platit ze svého. Tak jsme to raději zabalili a jel jsem ubytovat Argies ke mně domů a potom se šlo asi s polovinou jejich členů chlastat do baru v hospoda Chaloupka. Cestou do Chaloupka se Argies docela divili, že je neděle, a že tam bude otevřeno takhle pozdě v noci. Nakonec jsem jim ukázal, že otevřeno je a v Chaloupce jsme ještě s pár lidma, co přijeli z Kladívka rázně zachlastali. Ráno jsem Argies ukázal kudy na Prahu (dále pokračovali na Slovensko, Polsko, Maďarsko, Rumunsko, Jugoslávii, Rakousko, Švýcarsko, Itálii, Španělsko) a docela rušný víkend pro mě skončil. Dobrou noc.